пʼятницю, 26 вересня 2014 р.

Про паперове мистецтво від Мод Уайт - художниці із США

Усі шедеври художниця виконує з допомогою канцелярського ножа та білого паперу.

Взято з http://www.mirpozitiva.ru/topics/242_izjashhnye_proizvedenija_iz_bumagi_vyrezannye_vruchnuju.html?fb_action_ids=1481334142138923&fb_action_types=og.recommends


четвер, 25 вересня 2014 р.

вівторок, 23 вересня 2014 р.

Вшановуємо пам’ять Михайла Остроградського

Учителі математики Кременчуцького району відвідали могилу М.В.Остроградського
 у селі Пашенівка Козельщинського району

Музей М.В.Остроградського в Хорішківській ЗОШ І-ІІІ ступенів

Традиційні педагогічні читання імені М.В.Остроградського 
в загальноосвітніх навчальних закладах району

24 вересня 1801 року народився М.В.Остроградський - наш геніальний земляк

Видатний  український математик, академік і педагог ХІХ століття, наш земляк, народився, провів дитячі та юнацькі роки і похований на хуторі Пашенна колишнього Кобеляцького повіту у Полтавській губернії (нині Пашенівка Козельщанського р-ну Полтавської обл.).
Майбутній геній математичної думки навчався в рідній Полтаві, науковому Харкові, далекому Парижі. Працював понад 30 років у холодному Петербурзі. Він був членом Петербурзької, Римської, Турінської, Американської та Паризької академії наук, а також почесним професором Московського та Київського університетів.
Крім наукової роботи, яка принесла йому світову славу, Михайло Остроградський велику увагу приділяв викладацькій роботі. Його дидактичні принципи й погляди на методику викладання сформульовано в посібнику «Роздуми про викладання», який було видано спільно з А.Блумом, французьким математиком і педагогом.
Багато проблем навчання й виховання учнів, викладених у посібнику, залишаються актуальними і нині.
Основна мета навчання, - вважав Михайло Остроградський, - у формуванні наукового світогляду молоді. Тому конче потрібно ознайомлювати учнів з біографіями видатних людей, які «розвинули науки і мистецтво», з сучасними науковими досягненнями.
Головним принципом викладання математики, на думку вченого, є формування математичного мислення, самостійності суджень, навичок і вмінь практичного застосовувати набуті знання в суспільних інтересах. Важливого значення він надавав розвитку нахилів і здібностей учнів, вихованню в них наполегливості в досягненні мети, виробленню самооцінки. Учень повинен знати небагато, якщо не може знати більше, але добре знати те, що вивчає, оскільки не багатьом дано знати багато і добре.
Успішне навчання і розвиток особистості  учнів. М.В.Остроградський  вбачав не стільки в змісті предметів, скільки в методах, способах і прийомах викладання.
Цікавими є погляди Остроградського на особистість й роль учителя в навчально-виховному процесі. Він повинен, по-перше, мати «вельми широкі знання» і знати, чого навчати учня. По-друге, любити свою професію більше, ніж будь-хто з професіоналів, «віддаватися своїй роботі, вважати її метою всіх своїх зусиль».
Усе це робить Остроградського нашим сучасником, який прагнув наблизити «ту пору, коли всі люди науки із захопленням займатимуться життєво важливим питанням викладання».
Відомий на весь світ, Михайло Васильович вважався російським математиком, хоча всі його помисли, думки були пов’язані з рідним хутором Пашенна.

Він вніс значний вклад у науку, методику викладання математики, виховав цілу плеяду відомих учених. Його діяльність мала велике значення для прогресу математичної культури, підвищення рівня викладання математики в середній і вищій школах.

вівторок, 16 вересня 2014 р.

Інформаційні матеріали щодо вибухонебезпечних предметів

Взято з https://www.youtube.com/watch?v=BlTz2iiCAjk

Буклети від МОН в рамках "антимінної" програми

ЮНІСЕФ спільно з Міністерством освіти і науки України та Державною службою з надзвичайних ситуацій розробили буклети в рамках «антимінної програми», що спрямовані на те, щоб уберегти дітей і дорослих, які перебувають у зоні АТО, від загроз ураження вибухонебезпечними предметами. Про це інформує прес-служба Міносвіти.


Буклети надруковані українською та російською мовами, містять ілюстративний матеріал, а також інформацію, як поводитися дитині у випадку виявлення вибухонебезпечного предмета Завантажити буклети можна за посиланням.

Загалом, інформаційні матеріали будуть поширені у близько 2 000 шкіл Донбасу. Розповсюдженням буклетів займатимуться вчителі, місцеві органи управління освітою та органи управління Державної служби з надзвичайних ситуацій.

четвер, 11 вересня 2014 р.

До уваги шкільних координаторів конкурсу "Кенгуру"!

Надійшли вісники "Кенгуру" для учнів, які брали участь у  (ІІ) етапі Міжнародного математичного конкурсу.
Прошу організувати передачу подарунків учням.

вівторок, 9 вересня 2014 р.

Задача Льва Толстого

Ось така цікава задача!
Спробуйте її розв’язати самостійно! Свої пропозиції пишіть в коментарі.

Задача Льва Толстого 

Продавець продає шапку. Коштує 10 крб. Підходить покупець, міряє і згоден взяти, але у нього є тільки банкнота 25 крб. Продавець відсилає хлопчика з цими 25 крб. до сусідки розміняти. Хлопчик прибігає і віддає 10 + 10 + 5. Продавець віддає шапку і здачу 15 крб. 
Через деякий час приходить сусідка і каже, що 25 крб. фальшиві, вимагає віддати їй гроші.
 Ну що робити? Продавець лізе в касу і повертає їй гроші.

На скільки обманули продавця?

9 вересня виповнилось 186 років від дня народження Льва Толстого


Лев Толстой народився і провів своє дитинство в садибі Ясна Поляна Тульської губернії.
 Його завжди цікавили знання, які могли бути застосовані в повсякденному житті. Саме такі знання він намагався дати селянським дітям, для яких у 1859 р.відкрив школу в Ясній Поляні.
В цій школі Лев Миколайович викладав історію і математику, писав і випускав книги для дітей. В 1874 р. вийшла "Арифметика".
Л.Толстой був проти розміщення в підручниках важких задач і громіздких правил. Він із задоволенням придумував умови до задач і часто найбільш цікаві пропонував своїм гостям.

Задача

Косарі повинні були викосити два поля . Почавши зранку косити велике поле, вони після полудня розділилися: одна половина залишилася на першому полі і до вечора його докосила, а інша перейшла косити на друге поле площею вдвічі менше першого. Скільки було косарів, якщо відомо, що впродовж наступного дня решту роботи виконав один косар? 


Розв’язання


На першому полі косарі пропрацювали 1/2 дня - вся бригада і 1/2 дня - половина бригади, що складає 3/4 робочого дня. На другому полі впродовж першого дня працювала 1/2 бригади, тобто затрачено 1/4 робочого дня цілої бригади. Поскільки площа другого поля в 2 рази менше першого, то для того, щоб викосити його, вся бригада повинна була б працювати 3/8 дня. Отже, на другий день на меншому полі залишилось 3/8 - 1/4 = 1/8 частина роботи всієї бригади за день. А поскільки цю роботу виконав один косар, значить вся бригада складалася з 8 косарів. 


Відповідь: 8 косарів.





середу, 3 вересня 2014 р.

Результати конкурсу "Дудл для Google "

Завершився Всеукраїнський конкурс серед школярів "Дудл для Google " 

Фіналісти  конкурсу та їх Дудли:

Роман Барабаш, 4 клас ЗОШ №7 м.Переяслав-Хмельницького  
ПЕРЕМОЖЕЦЬ!

Олена Харченко, 7 клас Державної спеціалізованої  школи-інтернату "Колегіум мистецтв у Опішні" смт. Опішня Полтавської області                 
НАША ЗЕМЛЯЧКА!!!  гордимось!

Владислав Степаненко, 11 клас Спеціалізованої природничо-математичної школи І-ІІІ ступенів при Дніпропетровському національному університеті імені Олеся Гончара
Матеріал запозичено з http://stromilo.sch35.com/2014/02/doodle-finish.html

вівторок, 2 вересня 2014 р.

135 років від дня народження Астряба Олександра Матвійовича

ru.wikipedia.org

3 вересня 2014 року виповнюється 135 років від дня народження нашого славетного земляка Олександра Матвійовича Астряба - українського методиста -математика, професора, заслуженого діяча науки УРСР, лауреата премії імені К.Ушинського (1952).

З днем знань!

Взято з https://www.youtube.com/watch?v=Jgs1NmGPYQQ